söndag 22 februari 2009

Utmaning



Fick en utmaning av Kusinen Madam-c , reglerna går ut på att: Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar. Fast jag kommer bara utmana 6 stycken.

1. Träna är någonting jag inte haft så mycket tid för det senaste halvåret. Men nu har det blivit ändring på det. Det blev en omstrukturering i mitt liv för ett par veckor sen och nu prioriterar jag det jag verkligen älskar, att träna. Jag har mina pass jag älskar på Friskis och har nu blivit en trogen medlem. Tidigare tjänade de ganska bra på mig. Jag var medlem men hade aldrig tid att gå dit. Nu passar jag på lite extra att träna och jag mår hur bra som helst!

2. Långa promenader är en annan drog jag har. Jag försöker hinna med en långpromenad om dagen. Jag lyckas inte alltid men för det mesta. Det är en härlig avkoppling och allra skönast är att gå på morgonen/förmiddagen för att vakna till liv. Speciellt när det inte är så mycket folk ute än och man bara kan gå och njuta av den friska luften.


3. Ingen kvällsmänniska. Nej det kan man väl inte säga att jag är. Däremot är min sambo det. Han kan vara uppe till kanske 1-2 på natten medan jag börjar dra mig mot sängen runt 22-23. Jag gör alltid mitt yttersta att försöka vara vaken så att vi kan somna tillsammans. Men det är få gånger jag lyckas.

4. Älskar inredning! Jag är absolut ingen design människa men jag vill ha snyggt och stilrent hemma. Som vi bor nu bryr jag mig inte alls för här ska vi inte stanna så länge till. Men till den nya lägenheten som vi flyttar in i den 1 maj 2009 kommer jag lägga ner hela mig skäl för att vi ska trivas! 


5. Fruktgalen! Ja, jag älskar frukt! Jag vet inte riktigt när det började. Men på senaste tiden så äter jag hellre en fruktblandning framför fredagsfilmen än att sitta med en godispåse. För det första får jag inte dåligt samvete vilket man får ibland när man ätit något onyttigt och så är det så himla gott. Apelsin framförallt! Den är som godast mellan november-februari. Så då får man verkligen passa på!

6. Ordning och reda! Det måste det vara! Jag kanske kan kalla mig själv lite smått pedant! Just nu i det boende vi bor i nu är det inte lika noga. Eller man orkar inte bry sig på samma sätt eftersom vi bor tre personer på 17 +17 kvadrat, varav det ena rummet är bara Magnus så det använder ju inte jag. Med andra ord, vi bor väldigt litet. Att bo med två killar innebär också att det blir väl mest jag som håller efter disk och städning. Inte för att jag kan beskylla dem så mycket för det. Jag tar nog på mig det ansvaret själv för jag kan inte låta disken stå två timmar efter man har ätit, allt måste bort direkt!

7. Min lurviga lille vän Wilma. Sötare och mysigare hund får man leta efter. Man blir alltid lika glad att se henne när man kommer hem till Nyköping. Jag saknar henne otroligt mycket när jag är här i Norrköping som nu är mitt nya hem. Men det är härligt att komma hem ibland och få spendera lite tid med henne och gå en härlig långpromenad som vi båda älskar!

8. Matlagning är väl kanske någonting jag inte är speciellt bra på. Det är klart att jag kan laga mat men jag är väldigt osäker. Jag ringer nästan ALLTID pappa när jag står på Willys och ska handla.

- ”Pappa om jag köper det här köttet, vad kan jag göra med det då?”
- ”Är det bra pris på det här, är det värt att köpa?”
- ”Vilka ingredienser var det i det i den där maträtten?”
Somsagt, jag är som så ”haj” på det där med matlagning. Någonting som jag ofta glömmer eller missa är att krydda maten. Det frågar nästan alltid Björn när jag börjar bli klar, har du kryddat? Jävlar! Det har jag missat! Det händer inte alltid, men ofta:P Men nu när vi ska flytta ska jag ta fram min kokbok som jag fick av pappa förra året. Den kommer komma väl till användning :)

Jag utmanar åtta personer som du ska göra samma sak som jag :)
1. http://strwaberryfields.blogspot.com/
2. http://mthunberg.blogspot.com/
3. http://hannawiklund.blogspot.com/
4. http://steffosund.blogg.se/
5. http://jeessicaakarlsson.blogg.se/
6. http://siminjosefina.blogspot.com/

Lycka till! :)

Inga kommentarer: