onsdag 25 februari 2009

Bästa vänner

Lite citat ur en bok jag fick i julklapp :)



Vänner av den rätta sorten hjälper till att göra dig lycklig och framgångsrik.

En ung kvinna på väg ut i livet har större behov av många vänner än mycket pengar.

En god vän är billigare än terapi.

En vän är någon som tror på dig och är berädd att lita på dig.

Jag har haft många vänner som jag har delat min tid med, men ytterst få som jag har delat med mig av mitt hjärta till.


En sann vän är schyst, hjälpsam, modig, tålmodig, tapper...
...och oersättlig.

Om du ser någon utan ett leende, ge honom ett av dina.

För att få en vän, måste du vara en.

Ibland räcker orden inte till för att uttrycka det man kan säga genom att krama om en vän.

Ett liv utan vänskap är en värld utan sol.

En bästa vän är som en turklöver:
svår att hitta och tursam att ha.


Dina vänner känner dig bättre efter att ha träffat dig i en minut än dina bekanta skulle göra efter tusen år.

Inga kommentarer: