måndag 9 februari 2009

Beslutsångest!

Nu har jag och Björn varit och kollat på ytterliggare en lägenhet idag. Egentligen vet jag inte vad vi håller på med eftersom jag inte längre har något jobb och Björn fortfarande går i skolan. Men vi känner att, fasen vi måste satsa lite. Björn har garanterat jobb till sommaren och förhoppningsvis kommer han in där han vill till hösten och då har han isf fortsatt jobb. Jag har varit inne på arbetsförmedlingen idag och registrerat mig och nu är jag väldigt aktiv och ska ha ett jobb nu! Garanterat har jag jobb på ICA hemma i Nyköping till sommaren. Men det är för långt dit och jag vill ha ett jobb här i Norrköping. Det känns extra aktuellt att ha ett här om vi nu eventuellt ska tacka ja till en lägenhet.

Iaf den vi var och tittade på idag ligger på Nya torget, väldigt centralt. Det var en fräsch lägenhet med öppen planlösning för vardagsrum/kök. Det var stora fönster och parkettgolv samt diskmaskin. Enda nackdelen var väl att det var badkar men hon som visade oss den sa att om vi vill kan vi ju alltid lyfta bort badkaret och bara ha ett duschdrapperi om vi vill det. Sen fanns det bra med förvaring, tillgång till förråd och tvättstuga, stor uteplats samt en takterass. Allt var väldigt trevligt så och de verkar verkligen måna om sina hyresgäster, de hade bara 13 lägenheter.

Men men, som sagt. Hur ska vi göra? Ska vi ta den här lägenheten och hoppas på att jag och Björn får jobb? Inflyttningen är 1 maj så det är ju ett tag kvar. Eller ska man tacka nej till den och bo kvar i den trånga studentlägenhet vi bor i över sommaren (som är gratis iof) jättesvårt!! Vi ska ge besked om hur vi vill göra på fredag. Svårt val! Några goda råd kanske?

Jag känner lite såhär: Satsa! Det löser sig alltid. Känner jag och Björn i maj/juni/juli eller när det kan vara att nej, vi fixar inte det här. Då säger vi upp den.
...men samtidigt, det kanske är dumt? Jag vet inte...

Förrästen, det är ingen som har ett jobb att erbjuda? :)

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej Kusin!
Oj vilken ågren ni måste ha. Men jag tror att jag har missat nåt. Trodde att det var klart med inflyttning 1 maj i den andra lägenheten? Vad har hänt med ditt MQ-jobb förresten?

Jättekul att följa din blogg förresten! Keep up the good work!
Kram kusin

Jessica Karlsson sa...

Ta lägenheten, det skulle jag har gjort !
Man måste lära sig att släppa loss lite, elelr hur syrran `? ;) tihhhahh