måndag 8 mars 2010

mer uppdatering ,

Jag orkar inte göra någon avvancerad middag idag. Lite gravad lax och avocado får det bli. Imorgon blir det bättre, då kommer Tessan på middag :) Så längesen vi sågs så vi har massor med uppdatering till varandra. Innan dess ska jag ha priktik och jag tror jag ska slå på stort och promenera fram och tillbaka till jobbet. Hoppas på sol ^^,





Ps. Hittade ett gott recept på nätet, kycklingsoppa. Jag tänkte göra det i veckan:
Ingredienser
4 port
2 kycklingfiléer, ca 250 g
1 äpple
1 gul lök
smör
1 msk curry
1 krm svartpeppar
2 burkar passerade tomater, á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl Matlagningsgrädde 15%
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm socker
½ tsk salt
½ dl hackad persilja

Gör så här
Strimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken. Fräs allt i smör och curry i en gryta. Rör i peppar, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar. Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt. Strö över persilja.

Natti
/A

2 kommentarer:

Malin sa...

Söt du är!

Amanda sa...

Vad duktigt av dig att promenara till jobbbet! :D Kyckling soppan lät väldigt god, vad den det? :)