söndag 24 maj 2009

Hälsat på brorsan

Idag åkte vi till V-ås och hälsade på Christian. Han har ny lägenhet. Eller ja, ny och ny men han har kanske bott där i ett par månader, högst. Det är ett gammalt hotell faktiskt, dock har de ingen room-service vilket jag hade tyckt varit väldigt bekvämt. Men man kan inte få allt.
I alla fall. Vi började med att ta en promenad till hamnen. Påväg till hamnen gick vi förbi några fantastiska byggnader med bostadsrätter. Vid ett hus såg vi även att det var en lägenhet till salu (det var visning) och jag säger lite spontant: "ska vi inte gå upp och kolla?"... och det gick de med på, trodde jag aldrig. Så vi gled in där och mäklaren sa att visningen precis var slut men att vi kunde få komma upp och kolla ändå. Njea, det behövs inte sa vi. Men han insisterade så vi tänkte, ja vafan. Så vi gick upp där och kom in. ÅÅååååå jäklar vilken lägenhet, det kan man kalla top notch! Verkligen!! Så vi gled omkring därinne och berömde den såväl. Men sen när han började fråga om han skulle skriva upp namn och telefonnummer så säger pappa lite fint att vi bara ville kolla och så tackade vi för oss.

Sen åt vi lunch i hamnen. Fantastisk buffé, jag åt lax. Sen gick vi till stan och åt en glass och så åkte vi hem på eftermiddagen.

Nu är jag hemma i Norrköping. Jag tog Wilma med mig. Hon ska sova här i natt. Eller, hon har redan somnat. Kvällstrött.


Wilma såg någonting spännande på gräsmattan och ville inte gå därifrån.


På tåget. Det satt en katt i en bur sätet över oss men det märkte hon inte, tuuuur!

God natt allesammans! :)

Inga kommentarer: