måndag 22 december 2008

jullängtan

Här sitter jag i skrivandets stund. Lyssnar på Peter Jöbacks julmusik och längtar till julafton. Det är alltid någonting magiskt med julafton, det är så mysigt. I år blir det lite ändringar på julafton. Morgonen börjar med julfika hos farmor kl 10:00. I vanlig ordning brukar jag alltid vara hos mormor men i år vill jag inte det av olika skäl. När vi har varit där så åker vi väl hem och börjar förbereda med mat och allt det ska vara. Vi ska vara hos mamma i år. Allt är som vanligt förutom en ganska stor detalj, Christian är i Indien och är inte hemma :( Men det ska väl gå bra det också hoppas jag. Han är ju iväg och pluggar vilket är bra så vi är glada för hans skull. När jag firat klart med familjen åker jag till Nykvarn runt 22-23 på kvällen och byter julklappar med Björne och är med hans familj på juldagen.

Sen jobbar jag annandagen den 26e december så då bär det av till Norrköping igen.


Pratade med Christian på skype nyss. De verkar ha det bra där borta :) Korna går fritt på gatorna vilket de tycker ser lite konstigt ut men sen är nog allt bra! De saknar att äta kött men det är sånt man kan leva med.

Inga kommentarer: