fredag 5 december 2008

hmm, ja vad säger man

Idag klockan 21:30 gick jag bort till Haga cykel för att hämta min cykel för andra gången för punktering. När jag hämtat ut den cyklade jag in till stan. Eller jag kom in så långt. Jag kom till försäkringskassan och cyklade ganska fort ner för backen och plötsligt låster sig mitt hjul och jag håller på att flyga av cykeln i full fart (som tur är gör jag inte det). Jag går av cykeln och ser att den som lagat min cykel har missar att skruva dit en skruv och det var en "grej" som hade orsakat låsningen av hjulet. Fruktansvärt obehagligt, jag hade kunnat slå ihjä mig!!

I min irritation fick jag ställa cykeln vid försäkringskassan eftersom att hjulet hade låst dig och den rullade inte. (det började även ösregna) Typiskt!

När jag kom hem berättade jag för Björn och Magnus och de taggade mig till att ringa till Haga cykel och klaga för deras fruktansvärt dåliga jobb:

1. Jag lämnade in cykeln en gång för punktering. När jag fick tillbaka den hann jag bara komma till Kungsgatan och det var punktering igen. De hade missat nått vasst i slangen, hmm.
2. När jag hämtar cykeln för andra gången missar de att skruva dit en skruv och jag håller på att slå ihäl mig.

Det sa jag när jag ringde och jag fick ägaren att hämta min cykel vid försäkringskassan, skjutsa cykeln hem till mig, laga cykeln på plats, få pengarna tillbaka som jag betalade för punkteringen och har en punktering till godo hos Haga cykel. Det var det minsta de kunde göra.

- - - - - - - - - - -

Lite senare på eftermiddagen kom Jessica till mig eftersom Björn och Magnus åkte hem till Nykvarn idag. Vi har bakat lussebullar, ätit god middag och tittar just nu på Idol. Imorgon ska vi försöka orka oss upp kl 07:00 och gå en promenad sen är det jobb hela dagen.



Inga kommentarer: