torsdag 29 januari 2009

Ny lägenhet!!! Vi flyttar in 1 maj :)

Jaha nu var det äntligen dags då! Eller det är ju ett tag kvar men det är iaf bestämt. Min och Björns nya lägenhet befinner sig på Askebygatan 10 i Norrköping. Fem minuters promenad till Drottninggatan.

Det gick så fort allting. Igår fick jag ett mejl när jag var på jobbet om två lägenheter som fanns lediga i Norrköping som jag kunde kontakta. Ringde den billigaste först, lät inte alls trevlig så den beslöt vi oss för att inte ens titta på. Den andra ringde jag upp och han sa att det var många som var intresserade så vi bör inte vänta för länge med att titta på den. Jag tog ett ryck och fixade så vi fick komma efter jag slutat jobbet, 20:45 (hehe men det var ok).

Det var nog den finaste vi tittat på hittils. Det var bara några år gammalt kök och badrum, så det var fräscht! Sen var det parkettgolv i hall och vardagsrum, stor ballkong och allt var väldigt rymligt!

Ja nu återstår det bara att införskaffa sig en massa möbler. Men vi är på det klara med vad vi vill ha :)




Nu ska jag kila iväg till jobbet, det här var en bra start på dagen! :)

/A

3 kommentarer:

Caroline sa...

Nej men grattis får man väl säga! Det där gick ju smidigt! Och vilket läge sen. Hur stor är lägenheten?

Alltid kul att flytta! Om man tänker bort själva flyttandet förstås :) Ni kanske inte har hunnit samla på er så mycket saker än, men min rekommendation är att rensa, det är skönt att slippa släpa med sig massa bråte som man ändå inte använder :)

/Carro

strwaberryfields sa...

GRATTIS!!! jag är så himla glad för eran skull.

Puss älskade vän

Malin sa...

Åh va härligt hjärtat. Får man bjuda in sig själv på ett glas rosé vin och en pinne på er fina balkong i sommar? ;)

Stort grattis!

<3 / Mallan