söndag 15 augusti 2010

Äntligen hemma!

Jag & Björn har anlänt hem till Norrköping. Vi har haft semester och passat på att umgåtts med familj och vänner under denna period. Jag tänkte berätta lite vad vi gjort.

Fredagen den 30 juli var min sista arbetsdag innan semestern. Då hämtade Björn, Jonas, Karin & Andreas Roos upp mig på jobbet och så åkte vi till Nykvarn där vi spenderat mycket tid. Dagen efter var det den årliga "Roos-festen" som alltid äger rum i bröderna Roos trädgård.



Fredagen den 6 augusti firade vi Malin som egentligen fyller år den 10 augusti. Det gjorde vi hemma hos hennes mamma i deras trädgård. Det var strålande sol och vi kunde sitta ute hela kvällen och äta & dricka gott. Hon fick en rosa kalender av mig och Lina som passade henne perfekt.



Lördagen den 7 augusti var vi bjudna på bröllop i Katrineholm. Det var Malin & Andreas som skulle vigas. Det var ett jättevackert bröllop! Det var en fantastisk stämning och vi hade jättekul och festade långt in på natten.



Fredagen den 13 augusti var jag, Björn, Magnus & Matilda på Gröna Lund. Det var skitkul! Jag var lite kaxig innan vi kom dit och sa att jag ska åka ALLT. Sen när vi kom dit och det verkligen gällde blev jag skitskraj och var helt skakis. Då drog de upp mig i "Tilt" så var man igång. Snacka om att man får en adrenalinkick av att åka karuseller. Vi åkte nästan alla karuseller och vi gjorde det flera gånger. Det var jättekul! Amanda kom och åt lunch med oss också, det var trevligt! Senare på kvällen gick vi på hockey i Södertälje i den nya arenan "Axa Sport center" Jättefin hade den blivit. Rätt lag vann också så det var kul.




Lördagen den 14 augusti var vi bjudna på inflyttningsfest hos några roliga tjejer som älskar att festa. Det var jättekul! Vid 11-tiden tog vi bussen in till Södertälje och gick ut.



Nu är vi hemma och min semester är slut. Jag börjar jobba imorgon klockan 08.00 på kontoret. Björn börjar inte för än på lördag så han är ledig några dagar till, vissa har det bra! Nu ska jag göra mig iordning för att gå och lägga mig. Äntligen ska jag få sova i min egen säng. Det har jag sett fram emot :-)

Ta hand om er
//A

Inga kommentarer: