torsdag 11 juni 2009

Jobb för hela slanten!

Nu är jag i Nyköping för sista gången och jobbar. Jag avslutar med ett fem-dagars-arbetsvecka. Det är blandade känslor med att jag ska sluta. Idag kändes det ännu jobbigare också. Jag har varit mycket i delikatessen den senaste tiden och lärt mig mycket där. De två tjejerna som har hand om det tycker att det är jättetråkigt att jag ska sluta. Och jag trivs ju så bra där jag också. Men det är för långt att åka. Det både kostar pengar och tar lång tid + att man jobbar ju så konstiga tider och så ska man passa in med tåg. Nej det funkar inte. Det blir bäst såhär. Jag får ut mer av att jobba i Norrköping. Fast jag kommer sakna arbetskamraterna. Vi är ett himla bra gäng!!

Imorgon är det skolavslutning för alla i Nyköping och det kommer REGNA! Usch, fy blää! Jag är glad att vi tog studenten förra året kan jag säga.

Tycker så synd om Jessica bara. Hon gjorde en soldusch igår. Kunde va kul till skolavslutningen eftersom hon aldrig blir brun. Men KATASROF!!! Hon fick en alergisk reaktion och är helt fläckig! Det ser förjävligt ut! Hon gick tillbaka idag och fick pengarna tillbaka och medel av alla dess slag som hon ska skrubba sig med ikväll och hålla på. Hoppas det hinner bli lite bättre iaf. Men men. En gång och aldrig mer för hennes del.


Nej nu ska jag inte tråka ut er mer. Ska gå upp och förbereda maten tänkte jag. Björn älskling ska jobba inatt. Usch, men han är nattmänniska så det fixar han :) En annan skulle ju aldrig klara det :P

Hej då!
Puss och kram

3 kommentarer:

Caroline sa...

Usch, stackars Jessica då, det var ju inge kul för henne! Hoppas hon blev bättre till skolavslutningen.

Vad händer på midsommar då? Blir det något firande? I Nypan, Norpan eller Nykvarn kanske? :)

Alexandra Karlsson sa...

Nej det var inte alls kul. Jag har jobbat hela dagen så jag vet inte hur hon såg ut idag, förmodligen likadan som igår.

Vi har inte riktigt bestämt det än. Björn har tagit ledigt och jag jobbar bara till 14:30. Vi kanske åker till Nykvarn, lutar åt det. Men ingenting bestämt än.
Vad har ni för planer? Blir det storstaden, Nypan eller Stefans föräldrar? :) Det ska iaf bli fint väder säger dem :)

Jessica Karlsson sa...

Det var synd om mig :( men imorgon kommer du hem till mig och vi ska äta lunch på stan :)

jag saknar dig syster <3