söndag 29 november 2009

I´m in Paris

Helgen har spenderats i Paris med kära vänner, torsdag-söndag. Idag är det tyvärr sista dagen och jag och Malin ska återvända hem till Sverige. Lina har varit en väldigt bra guide och tagit oss till massor med fina platser.

I torsdags när vi kom mötte Lina upp oss vid bussen och vi åkte hem till henne och Simin och lämnade av våra saker. Sedan tog vi en promenad till Louvren och tittade på all konst. (Lägg till att jag och Malin inte är så intresserade av detta men det var bra för oss att se) Min kommentar när vi stod och tittade på några statyer:
- Lina det här ser ut som ett badhus... (Då var det dags att gå lixom :P)

Sen blev det en promenad längs hela Champs elysees där de hade julmarknad, så mysigt. Vi hann dock inte åka upp i Eifeltornet men vi såg ljusshowen, fantastiskt fint! Däremot tog vi en promenad till Eifeltornet i fredags och åkte upp och tog en massa fina kort.

Som sagt vi har turistat massor. Jag lägger upp lite kort senare..
Ta hand om er. Pusssss

2 kommentarer:

Caroline sa...

Låter fantastiskt! Har aldrig varit i Paris, men att åka dit före jul låter ju som en hit!

Själv var jag en sväng i Oslo i jobbet i fredags, också supermysigt så här till jul och ett jättehäftigt Operahus var en av turistsevärdheterna där!
Kram!

Alexandra Karlsson sa...

Ja Paris ¨måste du besöka. Men satsa på att åka dit i vår, då är det nog ännu finare :)

Trevligt med en tripp till Oslo. Där har jag däremot aldrig varit. Kanske blir en tripp dit nångång :)

Kram!